Nasze realizacje

Hostessy na targach - dlaczego nie warto rezygnować z hostess?

25 czerwca 2018

Hostessy na targach – dlaczego nie warto rezygnować z hostess, a niestety wielu Klientów to robi.

Nasi pracownicy mają wiedzę hostessy/hości NIE!

Oczywiście jest to niezaprzeczalny fakt. Czy pracnownicy są w stanie obsłgiwać stoisko jednocześnie roznosząc materiały reklamowe, rozmawiając z zainteresowanymi, pażąc kawę, herbatę, dbać by wszystko było w najlepszym porządku na stoisku, a przy okazji mają aparycję przyciągającą wzrok? Niestety pracownicy bardzo często traktuję delegację na targi jako swego rodzaju wakacje i o ile bardzo chętnie porozmawiają z zainteresowanymi produktem lub usługą firmy to nigdy nie są w stanie zająć się wszystkim.

Nie są potrzebne nam hostessy/hości!

Ten argument lubimy najbardziej, bo przecież hostessa tylko wygląda, a nic nie wnosi. Kategoria Klientów, którzy nie do końca rozumieją ideę zatrudniania dziewczyn czy chłopaków do wsparcia stoiska. Ich rolą jest wyręczenie przedstawicieli handlowych i właścicieli od rzeczy, które nie powinny ich zajmować. Targi to czas, w którym powinni skupić się na pozyskiwaniu kontaktów i potencjalnych Klientów. Im mniej czasu mają na rozmowy tym mniejszy efekt pojawienia się na targach.

Nie mamy budżetu na hostessy/hostów!

Jeśli już firma zapłaciła ogromne pieniądze za pojawienie się na danych targach to warto rozważyć czy aby na pewno nie dołożyć dodatkwych pieniędzy by w pełni tą obecność na targach wykorzystać. Stoisko w jednym punkcie nie jest w stanie przyciągnąć uwagi całej hali targowej. W tej sytuacji niezastąpione okazują się hostessy i hości. To oni zaznaczają obecność firmy przemieszczając się po całych halach targowych zapraszając na stoisko, wręczając materiały reklamowe czy też gadżety. Nawet jeśli Klient nie trafi finalnie na stoisko to przynajmniej ma ofertę firmy w swoich rękach. Targi powinny służyć zauważeniu i dotarciu do jak największej ilości potencjalnych Klientów. Statyczne stoisko niestety nie wykorzystuje możliwości jakie daje zatrudnienie osób, które są mobilne.

Podsumowanie

Przez lata obserwujemy branżę i na szczęście coraz więcej firm z roku na rok decyduje się na wsparcie zewnętrzne z agencji hostess i hostów. Mimo wszystko pozostaje duża grupa firm, która rękoma i nogami zapiera się. Uważają, że hostessy i hości nie są im potrzebni, bo nie są dla nich żadną wartością dodaną. Niestety dogłębnie się mylą, bo nikt nie jest w stanie sprzedawać, a jednocześnie promować firmy na targach. Naszym wspólnym celem z Klientami zawsze jest maksymalne wykorzystanie ich obecności podczas wydarzeń branżowych, aby pieniądze zainwestowane w pojawienie się na targach nie były zmarnowane, albo nie wykorzystane w pełni. Hostessy na targach oprócz funkcji reprezetacyjnej pełnią szereg obowiązków, których nie są w stanie w tym samym czasie robić pracownicy.

Jeśli nie chcemy decydować się na kobiety na targach to dobrym rozwiązaniem jest zatrudnienie hostów, którzy również oprócz swojej aparycji wykonają wszystkie zadania jakich wymaga skuteczna obsługa stoiska. Niejednokrotnie zdarza się nam, że nasze hostessy i hości są w stanie w ekspresowym tempie przyswoić najważniejsze informacje o firmie, ofercie i nie odstawać od przedstawicieli przy rozmowach z Klientami, w których nie trzeba zgłębiać się w tematykę, która wymaga lat doświadczenia i wiedzy. Jeśli pracownik jest zajęty to ktoś musi zająć się kolejną potencjalnie zainteresowną osobą. Jak nie udzielić podstawowych informacji to wziąć wizytówkę, przekazać materiały i zachęcić do kontaktu. Skuteczna obecność na targach to w pełni wykorzystana okazja, z której trzeba wyciągnąć jak najwięcej profitów.

Jeśli nadal zastanawiasz się czy warto to sprawdź nas i zobacz czy Twoja obecność na targach będzie o wiele bardziej efektywna niż dotychczas.

Galeria